miercuri, 9 noiembrie 2011

Ingerii nu ucid

Pe vremea cand se naste cerul
Si nu gasesc picior de om,
Cand nu apare efemerul
Si nici radacinile de pom

Coboar-arhangheli din regatul
Sculptorului ce ne-a cioplit
Parfum de lume in uitatul
Colt al Raiului cel ratacit

Iar in drumul printre stele
Croit-au ei destin legat
De nici farmecele grele
Nu vor triumfa vreodat’

S-o sfanta cruce inaltata
Citim si azi pe frunti fara de masca
In urbea cea neblestemata
Ce traieste sa iubeasca

Dar misterul – bal mascat
Aduce demoni tot mai deghizati
In cei ce cu adevarat
Au ridicat pereti pictati

In timp ce noi, cei muritori
Nu mai stim in cin’ sa credem
Printre-atatia “creatori”
Inchidem ochii si ne vindem

Mai raman, prin pustiu de zare
Lorzi crestini care cunosc
Adevarul ce nu doare
Si-nvatat chiar pe derost

Precum sufletul de gheata
Ce se topeste dupa foc
E-o iubire ce ne-nvata
Ce e pur si ce-i biloc

Gerul cel ascuns de muntii ce-au tacut
Isi aminteste de rudele plecate
Care-ncet prin lume, urma si-au pierdut
Si se vor intoarce in zile nechemate

Ca cine si-ar dori apocaliptice clipe
In care vor cadea aripile-n sange
Vazandu-si semenii cum pier in dezastre?!
Doar maleficele minti ce nu se trag din nimfe
Sau poate ca da...Cine-a fost prim inger
Izgonit din astre?

Cine sunt eu sa pot a gasi
Printre cifrele perfide
Raspunsul ghemului desirat in ate ?
Si totusi, ne incapatanam a privi
Cand cerul se deschide
Si ne primeste-n brate...

Doar El ne-ar mai spune
Taina asa cum a fost ea
Dincolo de nori si dincolo de dune
In adancul si-n inaltul
Chipului de stea

Ne-am nascut cu teama de obstacole marunte
Si putini scapam de ea intelegand-o
Ca-i o joaca ce doare din placere,
Ca-i doar un copil ce deseneaza multe
Nevinovate sotroane, copilaria parfumand-o
Creaturi cu creta pe asfaltul ce nu piere...
    
Aceste amintiri imi vor sopti candva
Ca n-am trait degeaba, chiar de voi uita
Pamant ce l-am calcat si pasii imi vor spune
C-am fost bob de nisip in nisipul cel de lume

Nu promit ca voi pleca
Dupa ce ma voi stinge,
Eu mai cred ca lumea mea
Sta pitita-n fulg de nea
Dar acum e cald
Si nu mai ninge...

Sigur am s-o revad in noapte
Cand o iarna va veni
Auzind din ceruri soapte
In brate-o voi primi

Iar acea roza, pui de femeie
Care m-asteptat sa mor
O voi intalni pe-o alee
Granita dintre viu si dor
Si-mpreuna vom zbura
Pe bolta ce ne-a miruit
Caci nou destin urma
Din clipa-n care ne-am iubit

Cat soarele traieste
Atat de vie o ramane
Fiinta ce iubeste
Steaua fara nume
Si nu o vede cel ce-nchide
Inima-n peretii mintii reci
Caci el incet ucide
Sansa lui din veci

De ce vedem orbirea
Si nu o-nlaturam?
Iar pe-aproapele din viata
La pieire il lasam...
S-or schimba vreodata
Pacatele lumesti?
Se-ntreaba predata
Arma sfintilor ceresti
Iara eu, nevazutul trecator
Ma scufund in multimea ce ignora
Norii cerului cel vestitor
Aplecandu-si capul pentr-o lume inodora

De-as fi si eu, ignorant pe-acest pamant
As fi fost mai fericit? Mai bogat oare?
Dar n-as mai fi fost eu, imbatatul judecand
Natura unei inimi, atat de simtitoare...

Cine mai viseaza la ziduri ce-or sa cada,
Cine mai crede ca cerul ne vorbeste,
Cine mai saruta o icoana ce se-arata
Acela dupa moarte, va trai domneste

Vor fi-ntelese toate-aceste taine
Cand cautate-or fi de robi si domni
Sifonierul este viata, zilele sunt haine
Fie ca te tarasti
Sau esti catarat prin pomi
Ele se vor murdari
Dar sufletu-ti curat sub piele
Intelegand gustul de gri
Din atatea acuarele...

Nimeni n-a-nvatat
Cum e sa privesti
Avionul de hartie
Ce dispare-n vant
Dar fiecare e patat
Cu medalii nefiresti,
Destinul lor e-o ironie :
Medaliile ajung vesmant

Si vor trai o vesnicie
Valori ce nu se pot pierde
Intr-o lume ce le stie
Dar tot mai rar le crede
A cui e vina milenara ?
De-au plans ochi pentru secunde
S-au dat gandului o boala :
Dragostea de vremi pierdute…

Dreptatea nu-i o lupta
Intre sfinti si iz perfid
Poate ca demonii se-ajuta
Dar ingerii...ei nu ucid!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu