joi, 22 decembrie 2011

La un pahar de oracol


Afara ploua si cerul e-ncruntat
Bulevardu-i plin de lume si masini
In fantasme de mister m-am scufundat
Plutesc pe nori de glorie plini

Ametit de vinul ce-mi zambeste fals
Si-ar fi dorit sa ma degradeze
Dar l-am invins pe ritm de vals
Pe-o ulita pietruita...
N-are decat sa ma urmeze

Zbor in nestire,
Zbor ametit si vinul rade
Caci numai vinul zambeste
La decaderea omului
Ma urmareste o privire
Ce m-a iubit si plange
Si suspina tacuta
La umbra pomului

In dragostea de vechi, simt miros de frunze
Arse, iar vantul duce fumul departe
S-agita valurile marii,  
Lacrimi de Neptun smulse
Curcubeul vesel, ceru-n doua desparte
Sorbind inc-o dragoste pe valea uitarii

Traficu-i blocat…bara la bara
E-un concert pe plaja, lumea-i grabita
Am aterizat prea repede: din iarna in vara
Vad oameni cu capu-n jos si-o viata platita

Painea si circul,
Cuplul regal cel vesnic
Ce ne-a condus de secole,
Dar usor dispare
Obiceiul promenadei in natura
Si bucuria celui puznic
Inlocuit va fi de roboti
Amagiti cu lumi imaginare

Si-n mirosul sangelui de taur
Cu gustul dulce m-amagesc iara
Ma cufund in lumea-mi
De imperiu purtat pe laur
Voi reveni ironic si iubitor
De lume dulce-amara

Marea s-a potolit, s-agitat putin
Mai mult a facut spectacol
Curcubeul a plecat cu un salut divin
Fara trac, in “pasi de regina”,
Parasesc scena cu gand sa revin
Ma retrag in birt la un pahar de oracol…                               

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu