joi, 22 decembrie 2011

Labirintul si Mitul lui Sisif


Sunt sedat. Asta mi-am dorit.
Acum incerc a evada din vise
Ma gandesc: oare-am gresit?
Juru-mi numai bolti nestinse…

Oare cine le va stinge?
Nici luna nu vrea sa doarma
Pe drumul vietii tale ninge
Eterna selena dulce-n toamna…

-Oh, tu, om ce ma privesti!
De ce te-ai incruntat asa de tare?
Cugeti ca-n viata nu gresesti?
Asculta-mi inima ce doare

Ea canta despre-o muribunda
Beata de sange-amar si lacrimi
In ocean de mituri se scufunda
Dragostea-i goala de datini…

Maine-n zori ma voi trezi
Si-mi voi aminti de seara
Hoinarind pe strazi pustii
Inrudite-n foc cu ceara

Pe cai fara de viitor alerg
In oglinzi de-asfalt, ma vad tot eu
Ce vina am? Asa sunt ele…
Un inger si-un demon se-ntrec
Pentru sufletul meu
Dar el se-ascunde-n stele…

Pe muntele vietii nesfarsite
Car o piatra ce-i iubirea
Si ea cade-n vai finite
Si se uita ca privirea

Sunt pedepsit de zei din cer
S-o car si ea sa-mi cada iara
De ce vrut-a atata ger
In inima-mi pururi amara…

Prin cuvinte ei se mira
Sau ma lovesc cu tunet de soapte
Si se chinuie sa revina
Sperante albe ratacinte-n noapte

Pacatul lor, binecuvantarea mea
Caci dincolo de venin zace biruinta
Asa s-au nascut lacrimi de stea
Suflet frumos prin umilinta…

Zeii din Olimp dau un ultim bal
Caci vine-o ploaie ce-i va potopi
Dar cine-i ploaia fara ideal,
De-a putut zeii rastigni?

Ofrande-sufletele arse
S-or razbuna de-atata vana…
Si de-atatea vieti intoarse.
Oare…cugetarea mi-e pagana?

Imperiu de suflet turnat in pahar
Re-nvie napalmu-n flacari oculte,
Iar dincolo de umbrele de var
Suflete captive incearca sa asculte…

Oda unei regine care-a vrut sa piara
Cand drumul vietii s-a oprit pe plaja
A ordonat vesmant sa-i fie marea milenara
Si trupu-i scrum in vant refacut prin vraja

Dar cine-s sufletele ce-asculta clavirul mortii?
Ce e viata? De ce inima nu se odihneste?
Care-i biblia sufletului s-a sortii?
Daca omu-i ne-nsemnat, inseamna ca traieste?

Se-ntreab-o stea ce lumineaza a inimii carare
Si-mi face semn sa ies din intunericul de gand
Atunci cand pleaca pesimismul ce mai doare
Ce nici imbratisarea ta nu l-a-nfrant…

Si cine esti tu, dona mea aprinsa?
Stralucesti aievea la capat de drum
In labirint de minotauri speranta mi-e stinsa
Dar tu mi-o aprinzi caci inima ti-e fum

N-am sa te gasesc prin ganduri intortocheate
Ce ma fac sa ma-ntorc, ce ma fac sa plec
O inima, stiu, ma iubeste si-i departe
Ochii nu-ti vad si-i uit. Iubirea-ncet ti-o neg…

Degeaba-ncerci in noptile obscure
Sa-mi amintesti ca noi candva zburam
Scepticism amar iar o sa ma fure
Sti ce? Defapt tu zburai, eu ma tineam…

Si cerul ce iti era poteca
Acum e-n vise drum ce ne uneste
Soarele ne-a distrus templul.
Acum e discoteca
Pentru cei ce ne despart
Si luna nu graieste…

Cine sa ne apere o cauza ce-a murit?
Nu te condamn dar nici tu nu vrei sa-nvie
Povestea ce-am scris-o cu lacrimi si s-a sfarsit
Cand ai pus punct s-ai plecat din imparatie

Tuseste-un nor, ma trezeste din somn
Probabil s-a-necat de fumul ce-l eman
Fum ce s-a nascut din castel de domn
Si va pieri prin sobe, in case de tarani

Inima te iubeste, dar eu cred ca minte
Ea nu stie adevarul sa-l indure
Trece dincolo de barierele din minte
Caci ea principii nu mai simte
Si se duce la pieptul tau, inima sa-ti fure

Oare unde vor fugi, doua inimi muritoare?
In lumea ce-ti permite sa strigi neauzit,
Tot ne vom intalni in labirintul asta mare…
De nu va fi asa,
Noi nu ne-om fi iubit.

Mai ti minte cum ma cheama?
Reaminteste-mi si fi cinstita
Voi inota prin val de teama
S-as vrea sa-mi schimb a mea ursita 

Iubirea ta…rece si finica…
Cu palton de ceata ma cuprind,
Sa ma realizez in ea: munca sisifica
Poate voi evada din al iubirii tale labirint…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu