joi, 9 februarie 2012

O carte a iubirii



















E aici, acolo, peste tot
Ea nu se naste, nici nu piere
Printre inimi face loc
Vantul dulce-n adiere

Cu puterea-i nevazuta
Suflet fura, gand rapeste
Intre bolti, mereu pierduta
Si de patimi se striveste

Taina calaretului de foc
Necantand oda pieirii
Gonind in ger fara noroc
Poarta numele iubirii

De eu as fi un vers,
Iubire-ar fi pastel
Claditor de univers
Cu misteru-i plin de tel

Trubadurii inghetati
Nu mai canta, dar eu sunt
Stingherul muntilor uitati
Chip de viscol tot vazand

Si incep a citi din tine,
Doar gandul tau ma tine cald
Tu ai coperti vesnic senine,
Dar si scrisul ti-este alb

Te deslusesc cu greu,
In mistere esti brodata
Asa ai fost mereu
Dulce-amara stea furata

Doar cine te iubeste cu-adevar
Ar avea rabdarea sa-nteleaga
Ce-i sub carapacea ta de par
Ascuns aievea cutremur ce pleaca

Eu nu ma dau batut
S-am sa caut chiar de arde
Gandul tau asa pierdut,
Am sa ti-l aduc aproape

Acel izvor de amintiri
Unde-ai fost si scriitoare
Imi va spune in delir
Sa ii dau incet uitare

Iara eu nu am sa-l uit
Cu imbratisarile-ti din vis
Caci in suflet mi te-ai semnat
Un capitol ti-este cuib,
De ti l-am scris
Cu gandul ce-a sperat

In loc de “buna dimineata”
Am sa te ridic spre soare
Cand am sa-ti citesc prefata,
Iar stiloul nu mai doare

Si in loc de “noapte buna”
Am sa te sarut pe fruntea incarcata
Cu norii gandului din luna
Ce-mi ascund bolta-nstelata

Acum pe-o banca, lumea privesc
Misuna prin noaptea ce ma doare
Cu vant rece ma-nvelesc
E pustiu si frunza moare

Poate c-am ucis-o eu
Cu vorbe ce nu le-am vrut
Sau poate doar ca timpu-i greu,
Sperante-mi eu nu le-am pierdut

Parasit de nori, citesc in continuare,
Satul de frig si de mafalde
Astept s-ajung la pagini cu soare
Unde si cuvintele-ti sunt calde

Nepretuind atatea clipe
In care oameni s-ar iubi,
Am uita nume de nimfe
Ce e darul de-a trai…

Calator cu inima-n buzunar
Tu omule, te plimbi prin piata
De obstacol esti zidar,
Singur te complici in viata

Arata-mi tu, bricheta de placere
Si-ti voi arata tigara furnicii
S-ai sa vezi cata durere
Zace-n zile stinse-n vicii

Iar pe tine, iubita-mi fara glas
Te iubesc printre coperti  
Cate pagini ti-au ramas
Cartea focului sa-mi ierti?

Ce-i aceea-ntelepciune
Cand iubirea ti-a furat
Toate vorbele din lume
S-ai ramas cu gand uitat?

Ce-i vapaia si ce-i apa?
Aruncate prea usor
Amandoua distrug cartea
S-aduc la schimb doar dor

Atat fragila… ca nu stiu
Dragostea-mi s-o tin in palme,
Asculta-mi pulsul inca viu
Citindu-ti randurile dalbe

Petale rosii, toate frante
Se scufunda printre pagini,
Ele iti vor face punte
Asteptand fara de margini
Sa-ti intorci privirea
Spre focul care te-a pastrat
In minte daruind iubirea
Tie – inger departat…

Cati din noi, acum ar sti
Recitind roman de viata,
Retraind far’ a clipi
Foc topind ganduri de gheata?!

Ce-i in cer? O biblioteca?
Unde toate cartile-azvarlite
Fac din sentimente o poteca
Amintiri nepretuite…

Si arhangheli ce le calca
Le-aduc tipar si inviere
Rennascute parca
Vor simti din nou placere

E-o putere fara margini
De-o rostesti pe nume
In infinite pagini
Ce-i cuvantul?
Un zeu, un tot, o lume…

Si cate or mai fi de zis
In cartea noastra ce-ar sfarsi
Le gasesti toate-n cuprins
Capitol amar ce te-ar iubi…

In zorii diminetii gri
Tu copila mi-ai soptit
Ce inseamna a tot fi,
A iubi s-a fi iubit…

Un comentariu: