miercuri, 21 noiembrie 2012

Casmir uitat de tine














“Ramas bun, iubite scump
Promit c-am sa ma-ntorc
La pieptu-ti cersind pe mine
Sorbind iubire-amara-n par si-n gene
Iar de doru-ti va fi crunt,
De glasu-mi va fi mort
Tu striga-ma mai bine
S-am sa-ti alunec iar prin vene”

Asa ai scris pe-o foaie, ce-ai…”uitat-o”
Cand somnul imi sfarsise,
Inceput-am sa clipesc
Tu ma bantui, amintire!
Esarfa ti-am pastrat-o
De ganduri ti-or fi stinse
Eu in tine mai traiesc
Cauta-ma-n privire!

Tu copila nu mai esti, femeie!
Dar inca te mai joci razand
Caci un inger ti-e brodat
De inima cea aramie
Tu dansezi incet crampeie
Tangoul vietii, foc arzand
Fularu-ti vesnic vant purtat
De ce te-ai agatat de mine?!

Ce-mi promiti? De ce-ai plecat?
Cand somnu-mi luase viata
Si n-am putut sa te mai tin
Sub aripa-mi imperiu de vise…
Stiu ca luna te-a furat
Te-a mintit, ti-a citit fata
Mi-ai fost ostaticul divin
Acum esti muza-n stele-aprinse

Tu ai o sora: insomnia
Mai vorbim noi despre tine
Cica ii lipsesti si ei
Ratacind stinghera-n ceruri
Vrut-ai tu sa simti trairea
Printre pajisti heruvime
Dar i-ai parasit pe cei
Ce te aparau de geruri!

Esti femeie, esti mister…
Tu cand spui ca ma urasti
Defapt atunci iubesti mai tare
Cine sa te inteleaga?
Tu nu ai ganduri, ai doar fler
Te rasfeti si te ranesti
Degeaba-nveti ca doare
Foc de inimi ti-e beteaga

Si daca mai stai mult printre ei  
Am sa te gasesc mireasa,
Fiica vantului cel rece
Pe care l-am iubit din clipa
Venirii tale-n lumea mea albastra
Ochii tai, mereu atei
Nu se-nchina la fereastra
Cand imi vad suflul cum trece
Incercand sa-ti invete limba
Cu care m-ai sedus, fiastra!

Pe cine as da vina noaptea
Cand destinul si-a dorit
Sa te-nvat si sa ma-nveti
Iubirea fara de cuvinte?!
Ea nu cunoaste moartea,
Ne-a unit, ne-a despartit
Si mereu ai sa ma-mbeti
Cu-ale tale canturi sfinte…

Ti-ai mai uitat la mine
Un fir de par, de cand bruneta
Alergai si-n urma ta
Cadeau cartile pe jos .
Acum roscata sa-ti aline
Focul lor din biblioteca
Povesti ce n-ai mai vrea
Sa le-auzi sub parul gros

Dar vezi tu…ele nu te uita
Nu-ncerca nici tu sa negi
Caci iubirea e-un blestem
De-o sedezi cu promisiuni.
E un joc stiut de nimfa
Nu-i facut ca sa-l alergi
E-un tango, un vals-antem
Noi am fost copii nebuni

Te vad eleganta-n dimineata
Atunci cand sti sa taci o noapte
In rochia ta amara
M-ai amanetat usor
Promit, secretul tau de gheata
Sa nu ti-l risipesc prin soapte
Desi-mi va fi povara
Sa nu-ti pot unge-aripi ce dor

Adormeai in fata portii
N-asteptai sa-ti mai deschid
Cutiuta cea de vise
Unde ne-ascundeam noi doi
Cand lumea de afara doare
Si luptam cu rostul sortii
Sarutandu-ne, privind
Iubirea noastra-arma din culise
Asa castigam inc-un razboi
Iti mai amintesti tu oare?!

Sau cand ma refugiam in lacrimi
In parul tau cel infinit,
Tu stiai sa ma ridici
Ca pe-un prunc slabit din zi.
Saraci, dar ne-aveam pe noi
Si nu stiam de patimi,
Nu stiam ce-i trai umbrit
De lipsa celor mai mici
Nevoi ale unui om prea gri
Cersind iubirea din gunoi…

Acum e-un gol, slabiciune si arde
Dac-am sa te mai vad zburand
Vreodata peste lumea-mi ce te-asteapta
Jur c-am sa te trag,
Te condamn la pamanteanca
Pe-un cal fara de aripi
Am sa te rapesc, departe…
Cuvintele-ti iar fumegand
Nascand focul tau ce iarta
Sa ma spele de pacat
Si sa ne aseze pe o banca

Iar dup-atata nebunie 
S-atipim in parc de viata
Departe de haosul lumesc
Unde noi chiar n-avem loc
Am sa-ti readuc aminte
Cand in fuga ai fost hoata
S-ai ascuns totul ceresc
In san la pieptu-ti cel de foc

Cand ai plecat de-aici
Tragand un bagaj-delir
Unde noi am fost o boarfa
Ce si-a dat sufletul bir
Purtand zambete, gropite mici
Purtand lacrimi s-amintiri
Uituca, ti-ai lasat esarfa
O esarfa de casmir

In lipsa ta vorbesc cu soimul
Care-mi spune: “viata-i scurta!
Din zeul cerului senin
Ajungi moaste in nisip”
Si ii zic privind la Domnul
“Cand lacrima ti-e muta,
Iar cuvantul ei: venin
Hai s-avem macar o zi un chip!”

M-am trezit in al tau cantec
Tu inca mai visezi ca mergi
Iar in zborul diminetii
Printre norii tot mai grei
Batrane soim, iubite suflet
Oare cand ai sa-ntelegi
Ca nu conteaza anii vietii
Ci doar viata ce-o traiesti din ei…


Un comentariu:

  1. Well... you could use some improvement in the rithm and all, you sometimes get off balance.

    Other than that... it`s too bloody long, mate!

    Cheers!

    RăspundețiȘtergere