marți, 12 august 2014

Suflete pereche



La poarta de castel
Bate-n inimi, femeie dulce
Chemata-n vis de inger
Trezit-aievea-n noapte
Cea din lacrimi de pastel
Iubiri - izvor. Si curge
Far' un pic de sange
Sedusa iar de soapte

EL: -O, tu! Domnita ratacind
Din zambet, Soare ne-ai adus
Si te scalzi in roua,
Cu parfumu-ti ne-ai trezit.
Floarea, vascul tot iubind
Ce vazduhului i-ai spus
De l-ai facut sa ploua
Si nu l-ai mai iubit?!

EA: -Vrut-am eu, spuse aceasta,
Sa vad lacrimi, iar ceresti
Ori voi ranita-ti cerul
Caci cuvinte vi-s amare?
Deschis-o fi fereastra
Spre capete lumesti...
Sa nu v-apuce gerul
Fara haine iubitoare!

Chemand craiasa-noapte
Izul ei, amor uitat
Iar numele ascuns
Rostit de cete ingeresti
A lasat mister in spate
Si l-au deslusit de-ndat'
Pe cel in inima patruns
Cavaler ce il iubesti...

Atunci suflete s-au intalnit
Luminat-au cerul mare
S-au facut din noapte, zi
Alergand prin tot palatul
Ce sfant le-a fost sortit...
Pururea imbratisare
Si in toate vietile ce-or fi,
Se vor gasi unul pe altul

Iar Mefist a fost ucis
De iubiri invingatoare
Incercat-a el de toate
Sa le-mpiedice povestea
Cu gandul ratacit si stins,
Cu ispite-nselatoare...
Mai multe el nu poate
Rapind divina zestrea!

Cat mareata poate fi
Trairea printre-obstacole lumesti
Daca ei se vor iubi,
Pan' la stele ce privesti!
S-or intoarce doar atunci
Cand iubiri vei cauta,
Gand - iertare-o sa-ti arunci
Jumatati - suflarea ta...

Iata scumpo, cum el vine
Cuprinzandu-te in brate
Cu tot cu zambetu-ti de Soare
Si ochii tai - portal de vis
Te-asezi pe pajisti heruvime
Il rogi iar sa te inalte
Pan' la bolta calatoare,
Citesti pe frunte ce ti-e scris...

Caci dragostea-i cereasca
Si ei doi, sunt tot creati
De un Tata ce iubeste
Pe toti fii nemarginit
Inainte s-o cerseasca
Copiii fost-au invatati
De iertarea ce-i primeste
Si de toate-a multumi!

Cum de-i ruga ascultata
E-un mister si dulce este
Iubirea lor divina
E-n glasul far' de muget
De le-o fi candva furata
Raspandit-au plina veste
Dumnezeu le-a dat lumina
Pentru minte, pentru suflet...

EL: -Auzit-am eu vioara
Grai din inima cea calda
Mi-ai dat rodul-pantec
Zugravit-am noi iubire?!
Cine mana o sa-ti ceara
Ravnind zambetul sa-ti vada,
Spuse el in tristu-i cantec,
-Amorul nostru - adormire

EA: -O, tu! Scumpul meu,
Cum cutezi ca te-as lasa
Uitarii, celei de gheata
Cand doar tu-mi esti stralucire?!
Gand de patimi ti-este greu...
Si de lacrimi as varsa
Te-as primi oricand in viata
La pieptul meu sa fi tu mire!

Spuse zana diminetii
Stergandu-i inima de lacrimi
Iara vantul - timp orbit
Mangaie rochia - mireasa,
Buzele-i topesc nametii,
Parul castaniu de patimi
Cel ce-ascunde-un dor cumplit
Pe sub adieri valseaza

EL: -Cine esti, craiasa noptii?
Carne muribunda,
Suflet fara de sfarsit
Vrut-ai tu o viata
Sa-ndrugi valurile sortii
Si luna de-o saruta
La suflet mi-ai venit
Si te-ai asezat - speranta...

EA: -Sunt raspuns ce-ai cautat
Eu sunt ea, acea aripa
Ce te-nvata a iubi
Si traitu-ti completeaza,
Tu prin rugi m-ai tot chemat
Iar ne-am intalnit - ursita!
Eu sunt tot ce ti-ar lipsi
Prinde-ma de ma urmeaza!

EL: -Dar de voi rataci prin cuget
Iubito, cum te voi gasi in lume?
EA: -Ia-te dupa al tau suflet
Si el iti va spune...
EL: -Acum sunt demn sa te-ntalnesc?
EA: -Tu esti tot ce imi doresc!
EL: -Cum de ma iubesti, cununa?
EA: -Taci si tine-ma de mana!
Mai bine  spune-mi, sti sa zbori?
EL: -Iubito nu stiu. Is temator...
EA: -Ai incredere in tine!
Eu sunt tu si tu esti mine...

Din dansul lor printr-un sarut
S-au contopit! Rasare luna
Pecetea sfanta s-a facut
Si cei doi s-au facut  una!

Si de-o fi Soare umbrit
Rugaciunea il sfinteste,
Seile descatusate
Incalzesc inimi de ger!
Povestea-i fara de sfarsit
Creatorul sfant priveste
Sufletele-mperecheate
Cum se cauta prin cer...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu